Wednesday, October 12, 2005

Murtabak oh Murtabak...

Akumm... Ramadhan dtg lagi tahun ni, tapi aku xder kat Msia nak rasa kemeriahan nyer... 1st time aku berposa kat negeri org.. Dari hari 1st posa lagi aku dah mengidam nak makan murtabak ayam... bebudak ni duk suruh try buat, so aku pun call la mama aku kat KL tanya resepi... sedih dier tgk anak dier sorang ni duk mengidam murtabak... Nasib baik benda2 nak buat tu ada semua kat sini....aku pun try la, uli tepung jer dah dekat 45min, rendam dlm minyak 30min..inti, sama cam inti karipap cuma tambah bawang ngan telor jer!!! Rasa?? not bad at all!! hehhhe...bebudak ni la yang ckp, bole tahan la... x la liat ker keras pulak roti dier... (baru uli 45min, kalu nenek aku buat 2jam uli tepung jer!!)

17 Comments:

Blogger Nik Hasmizie said...

wei murtabak kau buat tu mana best.. ni murtabak kat pasar ramadhan mesia ni lagi best... nak yang besar, kecikk, sedap, tak edap sumer ada... tapi skang byk dah naik harga la... murtabak yg best tahun ni aku beli kat TTDI Jaya S.Alam. harge sebijik RM3.. pergghhhh..

1:57 PM  
Anonymous Anonymous said...

Kompem sedap.. Approved without komenlah, pendek kata.. next year posa bleh bukak pasar ramadhan sendirik kat dejima..

4:37 PM  
Anonymous Anonymous said...

aku dah sewa tapak kat dejima wharf..so start sabtu ni kitaorang jual air katira ngan murtabak.....

5:01 PM  
Anonymous Anonymous said...

korang jual murtabak.. nnt aku datang bukak gerai sebelah.. aku nak beniaga popia sama air tebu..

fame: tahniah kerana berjaya mencipta kulit popia... feeewiiit

12:42 PM  
Anonymous Anonymous said...

eh... berjaya mencipta murtabak la..bukan kulit popia.. tesasul plak..

4:05 PM  
Anonymous Anonymous said...

ramadhan dh berlalu kini tiba aidilfitri...erm murtabak dh pulun lpas nie apa agaknya juadah awk nak masak ye...sy agak terharu dgn anak muda spt awk pndai masak...hehehe bila nk ajar sy?

3:54 PM  
Anonymous Anonymous said...

i miss you...my dear!!!

3:55 PM  
Blogger Nik Hasmizie said...

weh kasi update la blog kau nih. apa la.. berkurun lama punya cerita dah hehehehhe.

11:36 AM  
Blogger Nik Hasmizie said...

This comment has been removed by a blog administrator.

11:36 AM  
Anonymous Anonymous said...

woi aku dah benci la ngn gamba murtabak ko nie... dah takde bende lain ker... update la...dah tak tahan nyampah tgk ko ngn murtabak ko tue... cepat la update... ANYWAY, sapa anonymous yg cakap I MISS YOU tu ha... pergh...

9:22 PM  
Blogger Nik Hasmizie said...

betul tu.aku pun dah bosan tgk kau memperagakan skill buat murtabak tuh. takde ke citer lain macam... gambar bertunang ke hehehhehe

4:47 PM  
Blogger dicky said...

entah budak fame nie... cepat la ubah gamba yang ada dalam blog ko nie.. kita org satu korea tesangat la nyampah nyer gambar murtabak ko nie.. dah betahun lama sgt nyer la.. apa2 pun aku bangga dgn chenor... hidup penghulu kampung chenor... AJA AJA FIGHTING!!!!!

12:59 AM  
Anonymous Anonymous said...

wei tak reti2 nak update blog ker...

12:51 AM  
Blogger Nik Hasmizie said...

wei aku rasa kau dapat paling banyak comment utk update blog kau nih.. so x reti2 ke nak tukar citer murtabak kau tuh...

9:47 AM  
Anonymous Anonymous said...

owang doh ado gewe...mana doh nak hirau fasal blog lagi....tak pahe2..

9:38 PM  
Anonymous Anonymous said...

gewe dio tu molek ooo...tu pasa dio tok here bendo2 blog ni.. aku sero doh bendo ni ake jadi jugok.. meme soh.. demo fedap sungguh...meme supik gelenyar budok ni..

12:02 AM  
Blogger Nik Hasmizie said...

ni dah lebih setahun blog ni x update nih. x de cita2 nak update ke? hehehhe.tak pun kau delete jer blog kau nih hahahhaha...buat blog baru.

2:11 PM  

Post a Comment

<< Home